Moritz - About Time Too

Moritz - About Time Too

Label : Shadows Of A Dream | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De Engelse A.O.R.-band Moritz werd reeds geformeerd in het begin van 1986 in Londen met de doelstelling om kwalitatief hoogstaande melodieuze rock te gaan maken. Nadat ze in 1987 middels de EP ‘Shadows Of A Dream’ een eerste teken van leven hadden gegeven gebeurde er eigenlijk niet zo veel en besloten ze om in 1988 de band weer op te doeken. Zo’n twintig jaar later kwam er een initiatief om het oude (demo-)materiaal op CD uit te brengen wat resulteerde in de release van ‘City Streets’. Als gevolg hiervan kwamen de diverse bandleden weer bij elkaar en begonnen ze met het schrijven van nieuw materiaal, dat als ‘Undivided’ in 2010 op de markt gebracht werd. Daar er door de pers en de fans redelijk positief gereageerd werd op dit album, besloot men om in 2013 opvolger ‘S.O.S.’ uit te brengen die nu een viertal jaren later gevolgd wordt door deze ‘About Time Too’.

De twaalf nummers (+ intro) die er op deze plaat te vinden zijn werden gedurende een tijdspanne van vier jaar in diverse studios opgenomen, maar daar is tijdens de beluistering niets van te merken. De nummers zijn over het algemeen prettig in het gehoor liggende melodieuze rock-tracks die echter nergens echt spannend worden. Gitaristen Mike Nolan en Kenny Evans staan garant voor de degelijke riffs en het stemgeluid van zanger Peter Scallan past prima in het Moritz materiaal. Dat levert een aantal fraaie momenten op en met name nummers zoals ‘You Don’t Know What Love is’, ‘Long Long Gone’ en ‘Chance Of A Lifetime’ zijn zeker de moeite van het beluisteren waard, maar het zou te ver voeren om dit nu te gaan bestempelen als een wereldschokkend album. Daar klinkt het allemaal net te gewoontjes voor en dat zorgt ervoor dat deze ‘About Time Too’ best wel een leuk plaatje is geworden, maar die verder niet echt veel opschudding zal veroorzaken in de melodieuze rock scene.