Graham Bonnet Band - Live... Here Comes The Night

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Henk : Graham Bonnet is natuurlijk alom bekend dus de introductie kan kort zijn. Hij is bekend geworden met o.a. Rainbow, Alcatrazz, Impelitteri en een hele korte periode MSG. Heeft al een tijdje zijn eigen Graham Bonnet Band en daar speelde hij vorig jaar mee op het Frontiers Rock Festival. Van dit optreden zijn nu een cd en dvd verschenen. De dvd heb ik niet ontvangen dus zal me beperken tot de cd. Het schijfje telt vijftien songs met een nadruk op de Rainbow en Alcatrazz periode van de zanger. We horen een band die zeer strak aan het musiceren is en de nummers tot in perfectie weet neer te zetten. Muzikaal scheelt er dan ook weinig tot niets aan. Lekkere vlotte versies van onder meer Rainbow's 'All Night Long' worden afgewisseld met 'Assault Attack' van MSG en natuurlijk ontbreekt 'Since You Been Gone' ook niet. Is alles dan hallelujah? Nou nee, helaas valt de zang van de heer Bonnet behoorlijk tegen op een aantal momenten zoals in opener 'Eyes Of The World' en 'Will You Be Home Tonight'. Maar uiteindelijk valt er muzikaal genoeg te genieten van met name de prima gitarist Conrado Pesinato. Hij weet alle fantastische gitaristen waar Bonnet mee gespeeld heeft behoorlijk te benaderen. Zo valt de balans positief uit. Uiteindelijk is Bonnet zelf inmiddels bijna 70 jaar en is het logisch dat niet alle noten nog gehaald worden. Er is ook niets aan gedaan om dit te verhullen door alles nog eens in de studio over te doen of recht te trekken en zodoende is dit een echte ‘live’ plaat waarvoor hulde!