Gods Of Silence - Neverland

Gods Of Silence - Neverland

Label : Rock N Growl Records | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Op het moment van schrijven komt de Nijmeegse vierdaagse langs mijn huisje gemarcheerd en zit ik dus tussen de luidsprekers die langs de route Nick en Simon, Bruno Mars en JeBroer op repeat hebben staan. Mijn eerste luisterbeurt van ‘Neverland’ van Gods Of Silence (voormalig Kirk) geschiedde dus noodgedwongen op zeer hoog volume. En verdomme, dat was een goede keuze, want dit is een partijtje vet!

Deze Zwitserse band speelt een heel deftige pot melodische power metal. Opener ‘Army Of Liars’ tikt direct al bijna zes minuten op de klok en klinkt direct overtuigend. Krachtige melodische metal met dito zang. Keyboards staan lekker vooraan in de mix, en de band weet dit zo te benutten zonder dat het goedkoop gaat klinken. Het refrein is iets om je vingers bij op te vreten, en hetzelfde kan gezegd worden over meer nummers op het album. Op ‘Against The Wall’ doet zanger Gilbi Meléndez me af en toe erg denken aan Jorn Lande, wat de muziek een erg Masterpan-achtige sfeer geeft. Het titelnummer is meer rechttoe rechtaan power metal en heeft wat Stratovarius achtige passages. Een nummer wat er echter met kop en schouders bovenuit steekt is ‘Demon’. Een heerlijke heavy metal beuker met weer zo’n knallend refrein. De gevoeligere nummers staan wat aan het eind van de cd, maar dit betekent niet dat het hele zaakje als een nachtkaarsje uit gaat. Ook afsluiter ‘All My Life’ heeft een stevige muzikale basis, al kan vast niet iedereen iets met de wel erg zoetsappige tekst.

Met Dennis Ward aan de knoppen heeft de band zich ervan verzekerd dat geen enkel detail van de rijke muziek verloren is gegaan, en dat maakt ‘Neverland’ ook na meerdere luisterbeurten een genot om te luisteren. Duidelijk een van de betere platen in het genre van de laatste tijd!