For All We Know - Take Me Home

For All We Know - Take Me Home

Label : Eigen beheer | Archiveer onder prog / sympho metal

Leon : Eindelijk is het zo ver, er is weer een album van For All We Know! Via Indiegogo werd er bijna 13.000 euro opgehaald om het nieuwe album te bekostigen! Het solo project van Ruud Jolie (Within Temptation) zorgde in 2011 voor wat geluid in de progressieve rock/metal scene, met het debuut ‘For All We Know’. Bij Lords Of Metal kreeg dat album een 77/100, met de kanttekening dat de rustige stukken wat minder interessant waren, maar ook andere kanalen waren lovend. De ogen in de progressieve rock/metal wereld zijn gericht op het nieuwe album, ‘Take Me Home’.

Een verschil met het vorige album is in ieder geval dat dit album maar één gastbijdrage kent, die van Anneke Van Giersbergen, verder doen dezelfde instrumentalisten mee op dit album die ook op het eerste album speelden. Muzikaal gaat het album door in dezelfde lijn als het vorige, echter gaat de muziek op dit album net iets meer de hardere kant op waar het vorige nog de rustigere kant op ging. Dit is goed nieuws, want dit zijn namelijk de meest interessante composities van het album geworden, luister bijvoorbeeld naar ‘Prophets In Disguise’! Ik kan alleen maar blij worden van dit album, alles is gewoon goed. Complimenten voor Jolie, die alle liedjes heeft geschreven, maar ook voor Léo Margarit (Drums - Pain Of Salvation), Kristoffer Gildenlöw (Basgitaar - ex Pain Of Salvation), Marco Kuypers (Piano - ex Cloudmachine) en Thijs Schrijnemakers (Hammond - Orgel Vreten), want hun spel op dit album is uitmuntend. Het grootste compliment gaat misschien nog wel naar Wudstik, de Amersfoortse zanger weet keer op keer indruk te maken met zijn fantastische zangcapaciteiten.

Het gebeurt niet zo vaak dat alles klopt op een album, maar ik kan niet anders zeggen dan dat dit het geval is bij ‘Take Me Home’. Het zou mij niet verbazen als dit album in mijn top 5 van dit jaar komt te staan! Hopelijk besluit Jolie in de toekomst om meer tijd te besteden aan dit project, zodat we het een keer live kunnen aanschouwen of dat er vaker een CD van uitkomt! Ik kan iedereen die progressieve rock en metal leuk vind van harte aanraden om deze CD te beluisteren!