Dead Lord - In Ignorance We Trust

Dead Lord - In Ignorance We Trust

Label : Century Media | Archiveer onder hardrock / aor

Pim B. : Zelf ben ik vanaf de eerste single uit 2012 fan van Dead Lord. Ik heb met veel mensen over mijn voorliefde voor deze Zweden gesproken en gemerkt dat ik veel medestanders heb. Toch kom ik ook mensen tegen die niet zoveel met Dead Lord aan kunnen vangen. Ik hoor vaak dat men ze live wel tof vindt, maar de albums niet. Of de zang van Hakim Krim vinden ze maar niks. Dat kan, muziek is en blijft een kwestie van smaak..

Voor mij geldt dat ‘In Ignorance We Trust’ weer een knaller is. Net als voorganger ‘Heads held High’ moest ik het album wel een aantal keer goed beluisteren. Bij elke luisterbeurt groeit mijn enthousiasme. Het album begint voortvarend met drie stevige rockers die de toon zetten. Daarna is er ruimte voor een mooie ballad (‘Leave Me Be’) en het Ghost-achtige ‘The Glitch’ om vervolgens weer lekker te knallen met ‘Kill Them All’. Eigenlijk kun je concluderen dat het album van dit viertal erg goed opgebouwd is. Want we vinden in ‘Part Of Me’ nog een mooie ballad terug en het afsluitende ‘Darker Times’ is voor mij persoonlijk één van de sterkste songs.

Ze zeggen wel eens dat het derde album van een band een ‘make or break’ album is. Ik kan vol overtuiging zeggen dat Dead Lord aantoont dat ze een blijvertje zijn. Waar in de beginperiode de nadruk nog erg op de invloed van met name Thin Lizzy lag, staat Dead Lord nu op eigen benen en kunnen we toch wel concluderen dat ze een eigen geluid ontwikkeld hebben. Dat ze weer opgenomen hebben met producer Ola Ersfjord (ditmaal in Madrid) zorgt voor consistentie in het geluid en dat vind ik absoluut een pluspunt. Dat ze live ook nog eens alle pan van het dak spelen, is alleen maar een bonus. Dead Lord is gewoon een klassieke rockband die toffe tijdloze songs schrijft. Een dikke aanrader. Probeer trouwens de digipack te bemachtigen want daar staan twee bonustracks op.