Bloodlust - At The Devil’s Left Hand

Bloodlust - At The Devil’s Left Hand

Label : Caverna Abismal Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Sicktus : Trek de spikes, kogelriemen en patch jas maar uit de kast, want het Australische Bloodlust komt haar tweede worp venijnig in uw gezicht spuwen! Om direct maar met de doorspijkerde knots in huis te vallen: muzikaal is het allemaal weinig verheffend helaas. Het is niet direct slecht (pun intended), maar ‘At The Devil’s Left Hand’ roept bij mij bovenal een gevoel op van dertienduizend-in-een-dozijn, eerder-en-beter-gehoord.

Rappe, agressieve, driftige black’n’roll thrash, hier en daar met wat heavy en speed metal elementen gekruid. In de meer heavy tracks (‘Witchfyre’) voegt Bloodlust iets aan de stapel clichés toe – zij het een nieuwe stapel clichés – waardoor er nog iets aardigs ontstaat. Bij het meeste op ‘At The Devil’s Left Hand’ merk ik echter dat ik me regelmatig echt kapotverveel door het gebrek aan spanning.
De muziek van het drietal is voorzien van de gezwollen, oorlogszuchtige lyriek en thematiek die bij het genre hoort. Hup Satan, unholy blasphemous baas van het boze, wij zijn uw zwarte magie soldaten in de strijd om… Etcetera. Zucht. Bij sommige bands is dat vermaeckelijck, bij sommige gemeend, heel soms zelfs overtuigend, maar in het geval van Bloodlust vind ik het toch allemaal wat te gemaakt en komt het op mij over dat de band zich vooral binnen de hokjes beweegt, omdat… dat nou eenmaal hoort bij het zijn van een Satanische black thrashende metal band. Vermoeiend.

Als je kast volstaat met Impiety, Nunslaughter, Destroyer 666 en Bestial Warlust dan vind je overigens ongetwijfeld dat ik er geen ene zak van heb begrepen en ga je deze plaat waarschijnlijk best goed trekken.