Astaroth Incarnate  - Omnipotence - The Infinite Darkness

Astaroth Incarnate - Omnipotence - The Infinite Darkness

Label : CDN Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Mini-CD

Koen W. : Astaroth staat gekend als de groothertog van de hel. Voor één keer bevindt zich deze geen kilometers onder de aardbodem maar aan de overzijde van de oceaan in Toronto. De vijf leden hebben toch wel een diverse achtergrond. Dat uit zich lekker in de muziek waarbij je heel wat afwisseling te horen krijgt. Het enige wat zij gemeenschappelijk delen is de term “extreem”. Zanger Sam Asteroth laat zich vooral kennen door elke show te geven in een lange lederen jas, het gezicht bloedrood geschminkt met zwarte vegen. Hij kan lekker krijsen op een black metal manier, maar zonder problemen brengt hij daarna een uiterst brutale death metal grunt voor.

Het album begint met ‘Obscurity’. Dat is een drietal minuten durende intro. Het vangt aan met horrorelementen en een verhaalstem. Halverwege hoor je een fijn stuk percussie met een soort orgel waarop instrumentaal hevig van leer gegaan wordt. De intro is meteen ook het kortste nummer. Op de rest van de schijf zijn speelduren van zeven minuten en zelfs negen minuten zijn geen uitzondering. Je hoort uitstekende zanglijnen en elk nummer is dan nog eens opgebouwd door een stevige gitaarmuur. Nog zoiets speciaal zijn de melodieuze gitaarsolo’s waardoor de muziek ondanks zijn intensiteit en brutaliteit toch fijn aan te horen blijft. Geregeld wordt het gaspedaal eens flink ingeduwd en vliegen de snellere beats je rond het hoofd. Afsluiter ‘Re-Creation’ is een wervelend thrash nummer waar in qua zang black en death metal steeds wordt afgewisseld. Al deze verschillende elementen zorgen ervoor dat elk nummer, zelfs die met een langere speelduur, blijven boeien. De band’s bewering dat ze extreme metal spelen zonder limieten is dus helemaal niet overdreven. Dit is een EP die je zeker eens moet beluisteren of in huis halen. Het gebeurt niet zo vaak dat ik een debuut hoor wat zo veelbelovend klinkt.

Meer informatie