Alter Bridge - Live At The O2 + Rarities

Label : Napalm Records | Archiveer onder hardrock / aor

Vera : Sinds de Amerikaanse heavy alternative rockband Alter Bridge eind 2016 het uitstekende album ’The Last Hero’ uit bracht, zijn ze bijna constant op tournee geweest. In november 2016 waren we zelf nog getuige van een excellent concert en tijdens die tournee speelden ze ook in de Londense O2 Arena. Daar werden opnamen van gemaakt en die worden nu op twee schijfjes verspreid op de markt gebracht.

Geen verrassingen, maar een puike geoliede show waarin nieuw werk wordt afgewisseld met klassiekers als het akoestische ‘Watch Over You’ (Myles is een wereldzanger!), het onsterfelijke ‘Blackbird’ en het beklijvende ‘Isolation’. Ook het door Tremonti gezongen ‘Waters Rising’ is vlekkeloos uitgevoerd. De fans hebben maar een half woord nodig om te weten dat Alter Bridge de zaakjes steeds goed voor mekaar heeft. Er is ook een derde schijfje en dat bevat een aantal exclusieve tracks. Veel van hen zijn als bonus eerder verschenen, maar het is fijn dat ze nu allemaal verzameld zijn op één CD. Zeven van de songs werden eerder enkel in Japan uitgebracht en ‘Symphony Of Agony’ is de bonus track van het meest recente album ‘The Last Hero’. Het gaat hier niet om minderwaardige tracks, zodat dit een fijn extra is naast de live belevenis. Begin oktober strijkt Alter Bridge alweer neer in Europa. Ze verkochten tweemaal op rij de Royal Albert Hall in Londen uit om die tournee met verve te starten en ruim een week later staan ze in de Oosterpoort in Groningen. The show must go on en thuis kan men nu nog een glimp van al die bravoure opvangen met ‘Live At The O2 + Rarities’.