Voltage - Around The Bend

Voltage - Around The Bend

Label : Eigen beheer | Archiveer onder bluesrock

Wim R. : Het Brabantse Voltage levert met ‘Around The Bend’ zijn tweede volwaardige album af. Aangevoerd door Dave Vermeulen, wiens naam mogelijk bekend in de oren klinkt bij sommigen als deelnemer aan de Voice Of Holland in 2015. Vermeulen eindigde toen als tweede. Ben je een full-blown liefhebber van de extremere metalen dan kun je dit album overslaan. Hou je van bluesrock met een scherp randje dan is ‘Around The Bend’ mogelijk wel aan je besteed.

De band musiceert solide en kundig en het geheel komt professioneel en geloofwaardig over. Opener ‘Pistol Pete’ klinkt lekker log en vuig. Single ‘Good times’ doet me aan Kid Rock denken ten tijde van zijn hit ‘All Summer Long’. 100 % feel good met een zomerse sound. ‘Up The Road’ is op en top Country met log Hammond orgeltje. Tijdens ‘Up From The Downside’ wordt er weer overtuigend uit het Bluesrock vaatje getapt. Samen met ‘Dirty Harry’s Juke Joint’ één van de sterkst tracks van dit album naar mijn mening. ’Bye Bye Baby’ laat de band meer zijn rock & Roll kant horen. Op ’Blue Highway’ neemt de band wat gas terug. Dit resulteert in een mooi en sferisch nummer met mooi stemmige achtergrondzang. Zo is ‘Matchbox’ een gegarandeerde live-klassieker.

Voltage laat meerdere kanten horen op dit album en dat zij deze stijlen goed beheersen. Alhoewel ik geen expert ben in de hoek waar Voltage zich beweegt, kan ik wel stellen dat de band dat wat het doet, overtuigend en professioneel doet, en het geheel is van een prima sound voorzien door Guido Aalbers. Voltage zou wel eens een blijvertje kunnen zijn, alleen die baarden… kom op jongens.