Undergang - Misantropologi

Undergang - Misantropologi

Label : Dark Descent Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Pim B. : ‘Misantropologi’ is het vierde album van Undergang. Dit Deense trio heeft dit album wederom opgenomen in de Earhammer studio in Emeryville, een plaats in de buurt van Oakland. Leuk om te vermelden is dat Undergang na afloop van hun recente Amerikaanse tournee weer naar deze studio is gegaan voor nieuwe opnames. Bij aankomst was Autopsy net de laatste hand aan hun nieuwe album aan het leggen. Maar goed dit is even een zijstap, want het gaat hier om Undergang en het album dat zij dus in 2016 hebben opgenomen.

Is er veel veranderd ten opzichte van het voorgaande werk? Op zich niet. De band heeft in Sam Osborne wel een nieuwe bassist en deze Amerikaan maakt dus zijn eerste opwachting op ‘Misantropologi’. Voor mensen die graag alles willen weten kan ik melden dat Osborne ook nog actief is in Cauterized als gitarist/vocalist en Trepanation als drummer/vocalist. Daarnaast was hij actief in bands als Funebrarum, Demoncy en Bone Sickness. Een bezig baasje dus. Wat dat betreft kan hij zich evenaren met Undergang gitarist/vocalist David Torturdød (echte naam David Mikkelsen). Dit heerschap vinden we ook terug in Phrenelith, Wormridden, Reefer en Hyperdontia. Drummer Anders Dødshjælp houdt het overigens alleen bij Undergang.

Dit trio laat op dit album, dat een klein half uur duurt, weer een vette portie ultralompe death metal horen. Loodzwaar met een superdiepe grunt maar absoluut wel catchy te noemen. Zoals ik in recensies over eerdere albums al aangaf ligt het in het straatje van Rottrevore, het oude Grave, Coffins of Funebrarum. Liefhebbers weten dan eigenlijk voldoende. Naast de negen eigen composities hebben de heren ook nog een cover van het Finse Disgrace opgenomen in de vorm van ‘The Chasm’. Als laatste moet ik nog even melden dat de vinylversie van het album weer door Me Saco Un Ojo is uitgebracht.