The New roses - One More For The Road

The New roses - One More For The Road

Label : Napalm Records | Archiveer onder hardrock / aor

Henk : Zo, kijk dat is hoe je rock 'n' roll hoort te spelen. Vol gas, energiek en in your face! Deze Duitsers die hun derde cd, 'One More For The Road' uitbrengen hebben het helemaal begrepen. Vanaf opener 'Quarter To Twelve' tot de laatste bonus track 'Nitro Nights' is het ROCK met hoofdletters geschreven. Beetje vreemd dat in de bijgeleverde bio zanger Timmy Rough vergeleken wordt met David Lee Roth want dat hoor je werkelijk nergens terug. Ik zou eerder denken aan een mix van Spike van The Quireboys en Danny Bowes van Thunder. Dit zijn ook de bands met een vleugje oude Bon Jovi waarmee je The New Roses het beste kan vergelijken. Lekker gespeelde hardrock dus met een bluesy sausje die het vooral erg goed doet op de snelweg als je lekker door kan rijden. Fijn is dat de mannen hun geluid goed voor elkaar hebben. Een mooie transparante mix waarin alle instrumenten goed te horen zijn met hier en daar wat toetsen om het geheel af te maken. Hoogtepunten zijn er genoeg, zoals de al eerder genoemde opener en de bluesrocker 'Consider Me Gone', maar vooral de ballad 'Fight You Leaving Me' is erg fraai. Was dit nummer in de jaren 80 uitgebracht had het zeker een grote hit geworden. Helaas liggen de tijden dat de radio dit soort bands oppikte ver achter ons. Blijf ik wel met de vraag zitten, waarom drie "bonus" tracks op een album wat daarmee in totaal 54 minuten duurt? Zie daar nou niet de toegevoegde waarde van aangezien deze "bonus" tracks op zowel de CD als de LP versie staan. Zal wel iets voor de marketing zijn.