Kee Of Hearts - Kee Of Hearts

Kee Of Hearts - Kee Of Hearts

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Henk : Soms zijn er van die momenten dat er een cd verschijnt waarvan je al weet dat het gebodene de moeite waard zal zijn. Toen dit album van Kee Of Hearts werd aangekondigd was ik zeer benieuwd of dat nu weer het geval is. Beide singles ‘A New Dimension’ en ‘The Storm’ waren namelijk al erg overtuigend. Op dit album slaan gitarist Kee Marcello (ex-Europe) en zanger Tommy Heart (Fair Warning) de handen ineen en het resultaat mag er zijn. De band bestaat verder uit bassist Ken Sandin en drummer Marco Di Salvia terwijl producer Allesandro Del Vecchio de keyboards voor zijn rekening neemt.

De tweede single, het sterke ‘The Storm’ open het album. Een zeer bombastische melodieuze uptempo rock track die meteen de sfeer voor het hele album neer zet. Als zowel (het “Kee” tijdperk van) Europe en Fair Warning tot je favoriete bands behoren kan je dit album blind aanschaffen. Kee Marcello soleert er op het hele album in zijn bekende stijl op los. Het zijn solo’s met een soort omhoog lopende aanloop waarna snelle stukken met lange uithalen gecombineerd worden. Gelukkig heeft de band er voor gekozen om het tempo op het album er flink in te houden en niet teveel ballads toe te voegen. Tot en met het zeer sterke ‘Stranded’ zit de vaart er dan ook zeker in. Het navolgende ‘Mama Don’t Cry’ is echter de grote dissonant op dit album. Wat een slap nummer, zowel tekstueel als instrumentaal echt het dieptepunt. Bijzonder dat niemand aan de bel heeft getrokken om deze track achterwege te laten.

Gelukkig blijven de betere nummers in de meerderheid op de rest van het album. Zo is ‘S.O.S’ een meer dan verzorgde AOR track waarin de band vertelt dat we vooral zuinig moeten zijn op onze planeet. ‘Edge Of Paradise’ is daar zowel letterlijk als figuurlijk de opvolger van. Het is de volgende track en de band geeft ons mee dat wanneer we een beetje aardiger voor elkaar zijn we dan gewoon in het paradijs wonen. Mooie boodschap, helaas zien we er niet zoveel van terug dagelijks op het journaal. ‘Twist Of Fate’ had op elk willekeurig Journey album kunnen staan waarna ‘Learn To Love Again’ het album lekker fel afsluit. Het beste is tot het laatste bewaard, zoveel is duidelijk wanneer je deze track hoort.

Concluderend kan gesteld worden dat Kee Of Hearts een prima plaat uitbrengt waar je als enige kanttekening kan stellen dat het tempo op veel nummers wel wat gelijk is waardoor in eerste instantie de nummers wat op elkaar lijken. Maar als je nummers als ‘Learn To Love Again’ weet te schrijven is het niveau wel hoog hoor. Hopelijk volgende keer wat meer variatie in tempo maar ach laten we niet teveel zeuren en genieten van dit sterke album.