Hexx - Wrath Of The Reaper

Hexx - Wrath Of The Reaper

Label : High Roller Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : In januari van 2016 werd ter ere van het dertigjarige jubileum van het tweede album van deze New Wave Of American Heavy Metal band Hexx de box-set ‘Under The Spell’ uitgebracht met daarin de eerste twee platen ‘No Escape’ en ‘Under The Spell’ alsmede een karrevracht aan bonus-materiaal. Toen gaf gitarist Dan Watson al aan dat er wellicht nieuw materiaal van de band op komst was en dat is nu dan uiteindelijk in de vorm van deze ‘Wrath Of The Reaper’ op de markt gebracht. Stilistisch gezien ligt deze nieuwe plaat in het verlengde van de eerste twee albums (maar dan wel met een betere productie) en is de thrash/death metal die men op het in 1991 verschenen ‘Morbid Reality’ liet horen vaarwel gezegd.

Beide gitaristen Dan Watson en Bobbie Wright grossieren in lekkere, heavy riffs en brengen de jaren tachtig US metal sound weer helemaal tot leven, terwijl zanger Eddy Vega met zijn ietwat schreeuwerige stemgeluid perfect past binnen het Hexx materiaal. Dat levert met ‘Screaming Sacrifice’, ‘Slave In Hell’ en (vooral) ‘Certificate Of Death’ een aantal erg sterke nummers op, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook prima vermaakt heb met het overige materiaal wat er op ‘Wrath Of The Reaper’ te vinden is. Natuurlijk ben ik opgegroeid met dit soort muziek en heb ik hier zeker een zwak voor, maar anno 2017 laat Hexx duidelijk blijken nog steeds te kunnen concurreren met de meeste bands uit de nieuwe generatie. Kwaliteit verloochent zich nu eenmaal niet en kwaliteit is er genoeg te vinden op ‘Wrath Of The Reaper’. Een erg sterke come-back plaat!