All 4 1 - The World’s Best Hope

All 4 1 - The World’s Best Hope

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Het is Frontiers Records wederom gelukt om een aantal grootheden uit de melodieuze rock scene aan elkaar te koppelen en dat heeft geresulteerd in dit debuutalbum ‘The World’s Best Hope’ van de nieuwe band All 4 1. De vier personen waaruit dit gezelschap bestaat, zijnde zanger Terry Brock (Strangeways, Giant), bassist/zanger Robert Berry (Alliance), gitarist Gary Phil (Sammy Hagar, Boston, Alliance) en drummer Matt Starr (Ace Frehley, Mr. Big), hebben een elftal nummers geschreven en opgenomen onder de deskundige productionele leiding van huis-producer Alessandro Del Vecchio.

Met zo’n line-up zijn de verwachtingen natuurlijk erg hoog en die worden mijns inziens toch niet helemaal waargemaakt. Dat heeft zeker niets te maken met de individuele prestaties van de bandleden, want er wordt op hoog niveau gemusiceerd en zeker de vocale wisselwerking tussen Brock en Berry levert de nodige fraaie momenten op, maar het song materiaal is te doorsnee om van een echt spectaculaire release te spreken. Alle nummers zijn goed opgebouwd en luisteren lekker weg, maar buiten de single ‘After The Rain’ en het titelnummer ‘The World’s Best Hope’ zijn er weinig momenten op de plaat te vinden die echt als uitschieter te bestempelen zijn. Ik hoop dan ook dat de vier heren deze samenwerking voort zetten en voor een mogelijke opvolger ietwat meer aandacht besteden aan het compositorische proces, want de potentie is zeker aanwezig. ‘The World’s Best Hope’ is absoluut een prima debuut-plaat, maar niet de klapper die er op basis van de bandbezetting verwacht werd.