R.U.S.T.X. - T.T.P.M.

R.U.S.T.X. - T.T.P.M.

Label : Eigen beheer | Archiveer onder hardrock / aor

Nima : Heh? Is dit dezelfde R.U.S.T. uit Cyprus die in 2011 met ’Forged In The Fire Of Metal’ kwam? Want die band/plaat vond ik aardig te pruimen, en al was de epische heavy metal van de mannen niks origineels of schokkends, kwam men toch wel met een aantal puike, en pure heavy metal songs.

Maar inderdaad, het is dezelfde band, maar dan met een extra letter… Maar, what the fuck is er gebeurd? Zanger Tasos Karonias heeft in ieder geval plaats moeten maken voor zangeres Katerina, en dat is helaas alles behalve positief. En nee, ik heb niks tegen vrouwenzang, maar deze dame heeft niet de nodige kracht in huis om als een heavy metal vocalist te fungeren. En wat we op deze ‘T.T.P.M.’ krijgen kan ik ook niet als heavy metal bestempelen. Er zijn nog genoeg sporen van traditionele 80s heavy metal, wat zich vooral uit in het gitaarwerk. Maar over het algemeen is dit een mengelmoes van heavy metal gitaren, melodieuze hardrock en pop-getinte rock! What the fuck? Waar is dat heldhaftige, rebelse metalverheerlijking? Waar zijn die pakkende, slepende, epische riffs? Waar zijn die hoge vocalen? Dit is niet meer die band die ik zes jaar geleden heb leren kennen. Dit lijkt wel een standaard melo-rockbandje die op de gemiddelde motortreffen de achtergrond muziek verzorgt. Puur muzikaal gezien is het allemaal zeker aardig en de dame en heren hebben een stel fatsoenlijke en afwisselende songs weten te produceren. Alleen vlamt de boel geen moment. En sorry dat ik het moet zeggen, maar deze plaat is gewoon saai. Wellicht was het beter geweest om de band gewoon een compleet andere naam te geven?