Joe Bonamassa - Live At The Carnegie Hall - An Acoustic Evening

Label : Provogue | Archiveer onder bluesrock

Release type: DVD/Video/Blu-ray

Wim S. : Even schrik ik als de postbode langs is geweest. Ik heb weer post van Lords Of Metal; een zootje CD’s om te recenseren. En dan valt mijn oog op een schijfje waarop ik naam van Joe Bonamassa zie staan. Het zal toch niet… Maar nee, gelukkig maar, het betreft hier geen nieuwe release van de man. Het gaat hier om de (dubbel)DVD welke hoort bij de release van vorige maand ‘Live At The Cargenie Hall, An Acoustic Evening’. Vorige maand kon ik alleen de CD’s bespreken omdat de DVD’s ontbraken, maar die heb ik nu dus alsnog ontvangen.

Tja, en dan kan ik verder kort zijn over deze release. Op DVD1 van deze set wordt het reeds genoemde concert in beeld gebracht. Heel mooi in beeld gebracht overigens. Met veel camera’s en een fijne mix tussen close up shots en meer panorama achtige beelden. We zien de grootmeester zelf met zonnebril en gel in het strak achterover gekamd haar op een stoel zitten en genieten van zijn eigen muziek. Er speelt een behoorlijk gezelschap met hem mee, compleet met strijkers, percussie en achtergrondzangeressen. Muziekinhoudelijk kan ik volstaan met de opmerking dat de kwaliteit van alles wat Bonamassa uitbrengt simpelweg top is.

Minder vrolijk word ik overigens van het extraatje. Op de bonus DVD zien we wat nietszeggende beelden behind the scenes, een extra live opname van ‘Woke Up Dreaming’ (die gewoon op de eerste DVD had kunnen / moeten staan) en verder een galerij foto’s van die adembenemende mooie zaal die Carnegie Hall heet. Och ja, het is een extraatje zullen we maar zeggen, de focus ligt uiteraard op die eerste DVD. En die is het dubbel en dwars waard om aangeschaft te worden.