Radiation Romeos - Radiation Romeos

Radiation Romeos - Radiation Romeos

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Bij de meeste jaren tachtig liefhebbers zal de naam Parramore McCarty wel een belletje doen rinkelen, want hij was destijds de zanger die het geweldige album ‘Fighting For The Earth’ (uit 1985) van de Amerikaanse heavy metal band Warrior van vocalen voorzag. In die periode is McCarty ook actief geweest in de band van Billy Idol’s gitarist Steve Stevens, zijnde Atomic Playboys. Ook na de hoogtijdagen van Warrior is McCarty nog lange tijd actief geweest in die band, om er dan in 2014 uiteindelijk de stekker uit te trekken. Nu is hij terug aan het front met zijn nieuwe band Radiation Romeos.

Daar waar Warrior een echte traditionele heavy metal band was zijn er bij Radiation Romeos veel meer A.O.R.-invloeden in de muziek terug te vinden en daar vind ik de stem van Parramore McCarty niet echt bij passen. Wanneer gitarist Dag Heyne eens lekker uit zijn dak gaat, klinkt McCarty erg sterk, maar wanneer het materiaal iets minder krachtig en soms zelfs wat bluesy klinkt is de vocale performance niet zo overtuigend. Het lijkt er dus op dat men met het song materiaal op twee paarden heeft gewed en dat is niet zo goed uitgevallen. Hierdoor wordt deze debuutplaat een wat onsamenhangend geheel, terwijl de vocale capaciteiten van Parramore McCarty tot zoveel meer in staat zijn. Ik hoop dan ook van harte dat men voor een mogelijk vervolgalbum terug gaat grijpen op de traditionele heavy metal waar Warrior destijds mee bekend is geworden en wat Parramore McCarty als zanger ook veel beter ligt. Nu blijft de plaat wat hangen in de categorie middelmatig, terwijl er gewoonweg veel meer had ingezeten. Een beetje een gemiste kans derhalve.