Overkhaos - Beware Of Truth

Overkhaos - Beware Of Truth

Label : Rockshots Music | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Achter mijn huis bevinden zich enkele leegstaande kassen. Dat complex huist niet alleen voldoende insecten om de helft van de plagen van Egypte te herhalen, maar vormt ook een thuis voor een flinke meute wilde katten. In de loop van de jaren ben ik zo aan het gejank van de beesten gewend geraakt dat ik intussen niet meer hoor. Het feit dat ik in eerste instantie dacht hier met een heel aardig instrumentaal album te maken te hebben spreekt wat dat betreft boekdelen denk ik?

Overkhaos is een Italiaanse power metal band die een en ander wat progressiever aanpakt dan een Rhapsody of Derdian. Je krijgt dus hier en daar een leuke tempowisseling of een onverwacht pianostukje voor de kiezen en dat houdt het muzikaal interessant. Maar godsallemachtig, waar heeft meneer Mimmo D'oronzo leren zingen? Niet in die kassen bij mij achter, dat had me op moeten vallen. Maar geef een van die katten een microfoon en het verschil zou minimaal moeten zijn. Gelukkig krijgen we ter afwisseling hier en daar een growl, die in ieder geval nog te beluisteren is. Maar toch, voor mij is het na twee nummers echt op en zet ik de boel af. Dit is echt jammer, want muzikaal zit dit album best heel redelijk in elkaar. Op nummer negen krijgen we nog een gastbijdrage van niemand minder dan Derek Sherinian, toetsenist van Dream Theater. Hopelijk weet de band een manier te vinden om deze kattenfluisteraar ergens kwijt te raken, het feit dat een van de nummers de titel ‘Die Catsaw!’ heeft geeft wat dat betreft hoop.