Märvel - The Hills Have Eyes

Märvel - The Hills Have Eyes

Label : The Sign | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Cor : 'The Hills Have Eyes' van het Zweedse Märvel is in 2015 ook al eens door Killer Cobra Records uitgebracht en staat al een tijdje bij me thuis in de kast. Eigenlijk was deze destijds zo'n beetje blind aangeschaft omdat voorgaand werk van de band mij zeer goed bevallen was. Märvel is zo'n band die muzikaal met ongeveer hetzelfde bezig zijn als Hellacopters, Gluecifer, Peepshows, Gaza Strippers en vele anderen in het straatje; iets wat ik vaak erg kan waarderen. De zes nummers op deze maxi single kan ik jammer genoeg niet tot hun sterkste materiaal rekenen; de W.A.S.P. cover 'Love Machine' en één andere track ('One Shining Moment') zullen wellicht het meest aansprekend en aansluitend bij het "high energy rock 'n' roll" stickertje zijn. Misschien kan opener 'Back In The Saddle' ook nog net genoeg Kiss gehalte en pit hebben, maar vooral als het gas teruggenomen wordt, bij 'Goodbye, Shalom' en 'Bring It On', moet ik zeggen dat deze pogingen om later Hellacopters werk (of meer recentelijk Imperial State Electric) te benaderen, niet geheel gelukt is. Vooral het rustigere werk heb ik deze band wel eens veel beter horen doen; de videoclip van het titelnummer kan ik meer waarderen dan de muziek. De band wil naast nieuw (nog uit te brengen) ook eerder uitgebracht werk voor groter publiek bij de nieuwe platenmaatschappij uitbrengen. Jammer dat ze deze plaat met relatief weinig echt sterke nummers als eerste release hebben gekozen. Niet getreurd, er is nog meer en beter materiaal te recyclen voor een groter publiek en wat te denken van nog te verschijnen nieuw werk; deze jongens kunnen het zeker wel! Dit label The Sign, brengt trouwens eind Augustus het nieuwe album van Grande Royale, 'Breaking News'; ook een release om in de gaten te houden voor liefhebbers van voorgenoemde bands.

Meer informatie