Labyrinth - Architecture Of A God

Labyrinth - Architecture Of A God

Label : Frontiers Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Al sinds het midden van de jaren negentig behoort Labyrinth tot de top van de Italiaanse metal scene, maar na het uitbrengen van de zevende studio plaat ‘Return To Heaven Denied Pt. II – A Midnight Autumn’s Dream’ in 2010 werd het angstvallig stil en zag het er naar uit dat de band een stille dood gestorven was. Die lange periode van stilte wordt dan nu toch doorbroken middels de release van deze ‘Architecture Of A God’. Frontiers labelbaas Serafino Perugino nam in de lente van 2016 contact op met beide oprichters Andrea Cantarelli en Olaf Thorsen met het verzoek om wederom te gaan samenwerken met zanger Roberto Tiranti met als doelstelling om een Labyrinth reünie-plaat te gaan maken en zo geschiedde.

Muzikaal is er anno 2017 niets gewijzigd in het Labyrinth kamp en grossiert de band nog steeds in progressieve power metal nummers, waarvan er twaalf op deze ‘Architecture Of A God’ te vinden zijn, goed voor een speelduur van ruim een uur. Het materiaal wordt nog steeds gekenmerkt door een deken van keyboards en lekkere, strakke gitaarriffs, waarover zanger Roberto Tiranti zijn zangpartijen legt. Dat levert de nodige memorabele momenten op zoals ‘Bullets’, het snelle ‘Take On My Legacy’, ‘Children’ en ‘A New Dream’ en dat maakt ‘Architecture Of A God’ zeker een geslaagd come-back album van onze Italiaanse vrienden. De liefhebbers van de band zullen dus zeker niet teleurgesteld zijn, maar om nu van een echte wereldschokkende reünie-plaat te spreken gaat ook weer een beetje te ver. Zeer solide album, niets meer en niets minder.