Adrenaline Rush - Soul Survivor

Adrenaline Rush - Soul Survivor

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : In 2014 verscheen de debuutplaat ‘Adrenaline Rush’ van de gelijknamige A.O.R.-band, die geformeerd was rondom de blonde schone Tåve Wanning, die op dat album niet alleen qua looks maar zeker ook qua stem wist te overtuigen. Een drietal jaar later is het dan uiteindelijk tijd voor deze opvolger ‘Soul Survivor’, waarop toch wel een aantal zaken enigszins drastisch gewijzigd zijn. Zo is het aandeel van Eclipse-zanger Erik Martensson op dit tweede album wat minder prominent aanwezig en heeft Tåve dit keer intensief samengewerkt met Fredrik Folkare (Firespawn, Unleashed). Dat heeft gezorgd voor de nodige frisse ideeën en bovenal een veel heaviër geluid.

Het hoge poprock en A.O.R.-gehalte dat kenmerkend was voor de debuutplaat is nu vervangen door een veel directere benadering, waarin met name gitarist van dienst Sam Soderlindh zich kan onderscheiden middels strakke riffs en frisse solo’s. Natuurlijk is en blijft zangeres Tåve Wanning het stralende middelpunt van Adrenaline Rush en, ondanks het feit dat ik haar wat zoete stemgeluid beter vind passen in het materiaal van het eerste album, ook zij kwijt zich prima van haar taak. Dat komt met name goed tot uiting in de heerlijke opener ‘Adrenalin’, het meer melodieuze ‘Breaking The Chains’ en de catchy eerste single ‘Love Like Poison’, terwijl ook ‘My Life’ en ‘Stand My Ground’ erg overtuigend klinken. ‘Soul Survivor’ is dan ook een prima opvolger geworden voor ‘Adrenaline Rush’ en hopelijk zal men dit materiaal binnenkort ook eens een keer live gaan laten horen bij ons in de buurt. Wederom een sterk Adrenaline Rush album, waarmee ze bewijzen geen eendagsvlieg te zijn.