Abuse - Nothing Is Safe

Abuse - Nothing Is Safe

Label : Comatose Music | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen S. : Respect the cock! En neen, niet het gevogelte! Dat is de binnenkomer waarmee Abuse ons verwelkomt op hun laatste worp ‘Nothing Is Safe’. Deze brutale Canadezen hebben zestien jaar gewacht met het uitbrengen van hun tweede album.

Pijlsnelle, brute death metal en grindcore met op het ritme blaffende vocalen, soms bijgestaan door ander geschreeuw en gegorgel, veel breakdowns, vrij simpele riffs, hier en daar een basloopje en onmogelijk snelle drumpartijen. Je zou geneigd zijn te denken dat dit bewerkstelligd is door een drummachine, en in zekere zin is dat ook zo, maar Marco Pitruzzella is de naam van deze vellengeselaar en sommigen zullen hem wel kennen als de drummer van Six Feet Under of Brain Drill. ‘Lord Marco’ is écht fenomenaal snel, gewoon een mitrailleur van de zwaarste soort die meer kogels per seconde afvuurt dan president Trump idiote uitspraken doet.

Voor de rest zijn dit de standaard (semi) korte songs die variëren van één tot drie minuten met enkele uitschieters van vier minuten. Met titels als ‘Fuck Me or I'll Kill Us Both’, ‘She Never Knew What Hit Her’ en teksten die handelen over geweld tegen kinderen, ouderen en het onderwerpen en verkrachten van vrouwen en dieren hebben deze mannen wel een eigenaardig kantje, maar ze kunnen ons natuurlijk wijsmaken wat ze willen want hun teksten worden toch nooit gepubliceerd.

De hoes is een knipoog naar de Grand Theft Auto-reeks, maar om dit schijfje daar nu alleen voor te kopen lijkt me wat overdreven. Voor het drumwerk alleen zou ik het ook niet doen, maar dat moet je toch zeker eens checken! Deze band zou wel ideaal zijn op de affiche van Obscene Extreme Festival.