Wolfpakk - Wolves Reign

Wolfpakk - Wolves Reign

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Jori : Het samenwerkingsverband tussen Mark Sweeney en Michael Voss is duidelijk een blijvertje geworden, want dit is alweer het vierde album van de groep. Net als de drie vorige albums en meest recentelijk ‘Rise Of The Animal’ wordt ‘Wolves Reign’ gekenmerkt door een enorme batterij aan gastmuzikanten. Dit keer zijn onder andere Biff Byford (Saxon), Ronnie Atkins (Pretty Maids) en Steve Grimmett (Grim Reaper) van de partij en zij maken van ‘Wolves Reign’ een vocaal spektakel. Weet dit album dan eindelijk baan te breken voor Wolfpakk?

Met de lekkere symfonische rocker ‘Falling’ opent de plaat sterk, ook door een goede zangprestatie van Claus Lessman (ex-Bonfire) en een lekkere solo van Timo Somers (Delain). Met ‘Run All Night’ begint de klas er helaas weer wat in te komen en hetzelfde kan gezegd worden van ‘Blood Brothers’ waarin zelfs Biff Byford het nummer niet tot meer dan gemiddelde hardrock song kan verheffen. Verderop vinden we dan nog een paar songs die de moeite waard zijn, zoals ‘The Scream Of The Hawk’, dat een erg lekkere gitaarriff laat horen, en ook ‘The 10 Commandments’, een mooi power metal anthem met zang van Pasi Rantanen (Thunderstone). Verder ontstijgt het niveau van de nummers niet het gemiddelde.

Helaas blijkt de vloek voor de wolvenroedel nog niet gebroken. Ondanks de spetterende vocale en instrumentale prestaties laat de standaard hardrock weinig indruk achter. Er staan meer krakers op dit album dan op ‘Rise Of The Animal’, maar om echt van een topplaat te spreken zou een brug te ver zijn. Nogmaals, een stel geweldige gastmuzikanten maakt niet automatisch een topalbum.