Pokerface - Game On

Pokerface - Game On

Label : M & O Music | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Het debuut ‘Divide And Rule’ van het Russische Pokerface ken ik niet, maar hetgeen deze dames en heren op de tweede langspeler ‘Game On’, laten horen valt mij absoluut niet tegen. Pokerface speelt een combinatie van stevige thrash en death metal, waarbij het eerstgenoemde de bovenhand heeft. Denk maar aan een combinatie van bands zoals Kreator, Dew-Scented, Grave, Bolt Thrower, maar ook bands zoals Cripper en Izegrim en u weet ongeveer wat u te wachten staat. De basis klinkt dan ook vrij ouderwets/traditioneel, maar het geheel klinkt behoorlijk hedendaags. De muziek is vrij heavy, agressief en uptempo, en de nummers staan bomvol sterke riffs. De dames en heren laten echter ook voldoende ruimte voor melodie en stevige mid-tempo headbangers, en krijgen het voor elkaar om de nekspieren regelmatig aan het werk te zetten. Dankzij de goede productie is het geheel bovendien lekker “in-your-face”.

Het “probleem” met het album is dat de nummers vaak teveel op elkaar lijken, waardoor de aandacht over algemeen snel verslapt. Nou word je door de genoemde aanwezigheid van melodie en afwisseling wel regelmatig terug bij de les geroepen, maar over algemeen gaan de nummers je vrij snel voorbij. Wat mij daarnaast niet altijd aanspreekt is de zang van zangeres Lady Owl. Deze dame heeft een sterke strot en vooral met het grunten weet zij volop te overtuigen. Ook haar agressieve, scherpe, typische thrash-vocalen klinken sterk en overtuigend, maar bevatten weinig afwisseling. Wanneer die afwisseling dan komt, en de dame iets “vrouwelijker” (ofwel minder schreeuwerig) zingt, verliest haar stem de kracht en werkt mij snel op de zenuwen. Wellicht een puntje van aandacht voor de volgende plaat. Alles bij elkaar opgeteld is ‘Game On’ echter een zeer respectabel album die fans van stevige, hedendaagse thrash met death metal referenties zeker moeten beluisteren.