One Desire - One Desire

One Desire - One Desire

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De beste plaat die ik deze maand heb mogen beluisteren komt van een nieuwe Finse A.O.R.-formatie genaamd One Desire. De band zag in 2012 onder de oorspronkelijke naam OD het levenslicht toen drummer Ossi Sivula muzikanten om zich heen begon te verzamelen om nummers te schrijven en demos te maken voor wat nu deze gelijknamige debuutplaat is geworden. Hij vond in gitarist Jimmy Westerlund (ex-Sturm Und Drang), bassist Jonas Kuhlberg en zanger Andre Linman (ex-Sturm Und Drang) de juiste mensen en met hen werden de tien nummers die op dit eerste album te vinden zijn opgenomen.

Stilistisch gezien bevindt de band zich op het grensvlak van A.O.R. en melodieuze rock en met name gitarist Jimmy Westerlund maar vooral de prima zanger Andre Linman stuwen het aanwezige materiaal naar grote hoogten. De nummers luisteren lekker vlot weg, bevatten aanstekelijke refreinen die je na een aantal malen beluisteren niet meer uit je hoofd kunt krijgen en worden middels vlotte riffs en prima solo’s op een fantastische manier ingekleurd door gitarist Westerlund. Absolute smaakmaker binnen One Desire is echter zanger Andre Linman die sterke nummers zoals opener ‘Hurt’, ‘Apologize’ (dat me erg aan Sixx A.M. doet denken), ‘Straight Through The Heart’ en het Pretty Maids-achtige ‘Buried Alive’ een extra kwaliteits-boost geeft. Het is lang geleden dat ik zo’n sterk debuut in het A.O.R.-genre heb mogen beluisteren en ik ben er dan ook van overtuigd dat One Desire zich binnen afzienbare tijd tot de betere bands binnen de melodieuze rock-wereld kan rekenen.