Evil Cinderella - Dangerous Inside

Evil Cinderella - Dangerous Inside

Label : Eigen beheer | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Evil Cinderella is een melodieuze hardrock-band uit Wuppertal, Duitsland die met deze ‘Dangerous Inside’ toe zijn aan hun tweede in eigen beheer uitgebrachte EP, na in 2014 reeds hun debuut-EP ‘Wanna Get Dirty’ op de markt gebracht te hebben. De band bestaat uit zanger/gitarist Henrik de Bakker, gitarist Paul Nakat, bassist Christian Lange en drummer Jonas Christians, waarvan met name eerstgenoemde met zijn markante en erg goede stemgeluid een behoorlijke stempel op het totale bandgeluid drukt. Henrik doet me qua klankkleur heel erg denken aan de vocale klasbak Chandler Mogel van de band Outloud en ook muzikaal heeft Evil Cinderella wel wat weg van deze rondom Bob Katsionis geformeerde band.

De vijf nummers die ‘Dangerous Inside’ te bieden heeft zijn zeker nog niet van hetzelfde kwaliteitsniveau als het Outloud-materiaal, maar met name opener ‘Eagle Eye’ en het meer melodieuze ‘Day By Day’ laten horen dat we het hier met een talentvol bandje te maken hebben dat in de (nabije) toekomst zeker een prominente plaats in de scene kan gaan innemen. De basis, zijnde lekkere songs en een adequate uitvoering hiervan, is zeker aanwezig en zoals gezegd valt met name zanger Henrik de Bakker in positieve zin op door zijn prima vocalen, wat ervoor gezorgd heeft dat ik me uitermate goed geamuseerd heb met het beluisteren van deze vijf-track EP ‘Dangerous Inside’. De band heeft zeker nog voldoende ruimte om te groeien, maar de potentie is absoluut aanwezig. Evil Cinderella is een band om in de gaten te houden, zoveel is zeker.