Tokyo Motor Fist - Tokyo Motor Fist

Tokyo Motor Fist - Tokyo Motor Fist

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Tokyo Motor Fist is de naam van het nieuwe samenwerkingsverband tussen Danger Danger zanger Ted Poley en Trixter gitarist Steve Brown, die al sinds jaar en dag vrienden zijn en altijd al het plan hadden opgevat om ooit nog eens iets samen te gaan doen op muzikaal gebied. Tot op heden was dit er nog nooit van gekomen, maar dankzij Frontiers Records zijn deze twee grootheden uit de A.O.R.-scene bij elkaar gebracht en dat heeft geleid tot deze debuutplaat waarop een elftal lekkere melodieuze rock songs te vinden zijn. Naast Ted en Steve heeft men een erg interessante ritme-sectie in huis want ook de namen van bassist Greg Smith (Rainbow, Ted Nugent) en drummer Chuck Burgi (Rainbow, Joe Lynn Turner) klinken bij velen natuurlijk erg bekend. Een viertal prominente muzikanten bij elkaar zetten leidt niet altijd vanzelfsprekend tot een goed album, maar bij dit Tokyo Motor Fist is dit wel degelijk het geval.

Het song materiaal is zeker niet vernieuwend te noemen en doet je menigmaal denken aan de originele bands van beide heren, maar de uitvoering van de nummers is absoluut de moeite meer dan waard. De riffs van Steve Brown klinken lekker heavy en krachtig, terwijl ook zanger Ted Poley zich op dit plaatje van zijn beste kant laat zien. Dat zorgt er voor dat nummers zoals ‘Love Me Insane’ (met een heerlijk refrein), ‘Shameless’, ‘Don’t Let Me Go’ en ‘Done To Me’ tot het beste A.O.R.-materiaal behoort dat ik deze maand tot me heb mogen nemen. Het zou de andere zeven nummers te kort doen om die ook niet te benoemen, want de plaat is gewoon over de gehele linie erg sterk. Ik hoop dan ook van harte dat dit samenwerkingsverband in de toekomst nog een aantal albums op gaat leveren, want dit debuut smaakt absoluut naar meer!