Lovell’s Blade - Stone Cold Steel

Lovell’s Blade - Stone Cold Steel

Label : Into The Limelight Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Het drietal Pete Lovell (zang), André Wullems (gitaar) en Mike Ferguson (gitaar) behoorde tot voor kort tot de line-up van één van de oudste Nederlandse heavy metal bands Picture, maar daar die besloten om verder te gaan in de originele bezetting van 1979, besloot men gedrieën verder te gaan en werd deze afsplitsing Lovell’s Blade een feit. Men vond in drummer Noel van Eersel en bassist Patrick Velis gelijkgestemde zielen en dus was de line-up van Lovell’s Blade binnen afzienbare tijd compleet. Men kan natuurlijk zijn afkomst niet zo gemakkelijk verloochenen, zeker niet als de jaren tachtig metal van bands als Saxon en Accept in je bloed zit, en daarom klinkt Lovell’s Blade erg veel als….Picture.

Dat is helemaal niet zo erg als dat het wellicht in eerste instantie klinkt, want de laatste Picture platen met Pete Lovell achter de microfoon klonken gewoonweg erg sterk en dat geldt eigenlijk ook voor dit debuut ‘Stone Cold Steel’ van Lovell’s Blade. Het is niet echt vernieuwend te noemen en Pete Lovell is zeker niet te bestempelen als een wereldzanger, maar de lekkere heavy riffs, de bij tijd en wijlen catchy refreinen en de degelijke zang van Lovell zorgen er voor dat ‘Stone Cold Steel’ zeker een geslaagd debuut genoemd kan worden. Met name ‘Dynamite’, ‘Into The Sun’, ‘Rise And Fall’ en afsluiter ‘As Much As I Can’ bevallen me prima, terwijl de overige zes nummers ook zeker de moeite van het beluisteren waard zijn. Is er leven na Picture? Ja, wel degelijk! Dat wordt door Lovell’s Blade over behoorlijke overtuigende wijze bewezen met deze ‘Stone Cold Steel’….