Lionville - A World Of Fools

Lionville - A World Of Fools

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : We hebben er zo’n vijf jaar op moeten wachten, maar uiteindelijk is dan toch de derde plaat van de Italiaanse A.O.R.-band Lionville verschenen. De eerste twee albums ‘Lionville’ (uit 2011) en ‘II’ (uit 2012) wisten een behoorlijk goede indruk achter te laten en het verbaasde me dan ook enigszins dat het zo lang heeft geduurd voordat men een geschikt label had gevonden om deze ‘A World Of Fools’ op uit te brengen. Gelukkig heeft het Italiaanse kwaliteitslabel Frontiers Records het talent van deze band erkend en heeft men hun in de gelegenheid gesteld om deze langverwachte derde plaat dan uiteindelijk op de markt te brengen. Main man Stefano Lionetti is nog altijd de drijvende kracht binnen Lionville, maar zoals ook op beide vorige platen is het Work Of Art-zanger Lars Safsund die het meeste indruk maakt en die het song materiaal naar een hoger niveau tilt.

Dat is wel nodig ook, want ondanks het feit dat men elf lekkere nummers heeft neergepend, is het materiaal van Lionville nergens echt onderscheidend te noemen en dan is het wel prettig als je een zanger hebt die in positieve zin opvalt. Begrijp me niet verkeerd, het materiaal is zeker het aanhoren meer dan waard, maar echt vernieuwend is het allemaal niet te noemen. Dat zorgt er voor dat in essentie goede A.O.R.-nummers zoals ‘One More Night’, het erg aanstekelijke ‘Show Me The Love’ en de ballad ‘Heaven Is Right Here’ niet genoeg opvallen om echt van een geweldige A.O.R.-plaat te spreken. Deze derde langspeler van Lionville zal de fans van het genre zeker aanspreken, maar de band niet echt verder gaan brengen in hun carrière. Zeker een solide melodieuze rock release, maar ook niets meer dan dat….