Axel Rudi Pell - The Ballads V

Axel Rudi Pell - The Ballads V

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Onze Duitse vriend Axel Rudi Pell houdt van tradities en dus heeft hij besloten om zo’n zes jaar na het vierde deel ‘The Ballads V’ op de markt te brengen. Hoewel ik me best wel voor kan stellen dat niet iedereen hierop zit te wachten heeft meneer Pell er toch weer voor gezorgd dat ook de vijfde poging om zijn “zachtere” kant te openbaren een interessant album is geworden. Zo zijn er met ‘Love’s Holding On’ (een duet met Bonnie Tyler), ‘I See Fire’ en ‘On The Edge Of Our Town’ een drietal nieuwe nummers te vinden en zijn ook de live-uitvoeringen van het nog niet eerder uitgebrachte ‘The Line’ en de Deep Purple-klassieker ‘Mistreated’ zeer zeker de moeite waard. De overige vijf nummers die er op deze ‘The Ballads V’ te vinden zijn, komen van de reguliere releases van Axel, maar hebben allen een zeer hoog kwaliteitsniveau.

Zanger Johnny Gioeli wordt in staat gesteld om te excelleren en hij maakt daar dan ook uitstekend gebruik van. Verder is ook bandleider Axel Rudi Pell prominent aanwezig en laat hij middels een aantal heerlijke solo’s horen echt een ondergewaardeerd muzikant te zijn. ‘The Ballads V’ biedt ruim drie-en-zeventig minuten prachtige muziek, die zeker niet geschikt is om je nekspieren uitgebreid op te testen, maar die het uitstekend zal doen als je behoefte hebt aan wat rustiger materiaal dan hetgeen er normaliter in je CD-speler te vinden is. De romantici onder ons kunnen weer toeslaan, want dit materiaal is uitermate geschikt om bij kaarslicht onder het genot van een glaasje wijn met leuk gezelschap als achtergrondmuziek dienst te doen. Axel Rudi Pell stelt nooit teleur, die conclusie kunnen we ondertussen wel trekken.

Tracklisting:
1. Love’s Holding On
2. I See Fire