Thunder - Rip It Up

Thunder - Rip It Up

Label : EARMusic | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : Bij de Britse band Thunder weet je precies wat je kunt verwachten wanneer ze een nieuw album op de markt brengen. Ook deze inmiddels elfde full-length studio-plaat ‘Rip It Up’ brengt ons het zeer herkenbare geluid dat de band al sinds hun begindagen ten toon spreidt en dat zorgt er voor dat dit nieuwe album ook zeker weer zijn weg naar de fans zal gaan vinden. Toch moet ik wel constateren dat het absurde hoge kwaliteitsniveau van de briljante voorganger ‘Wonder Days’ dit keer niet gehaald wordt, maar het zou ook erg verbazingwekkend zijn als de heren in staat zouden zijn om dit nogmaals voor elkaar te krijgen.

Ondanks dit feit bevat ‘Rip It Up’ een elftal zeer gedegen rock songs, die gedragen worden door de heerlijke riffs van Luke Morley en de nog steeds fantastische vocalen van klasbak Danny Bowes. Met name opener ‘No One Gets Out Alive’, titelnummer ‘Rip It Up’, de prima ballad ‘Right From The Start’ en ‘The Chosen One’ zijn geweldige songs die het verdienen om aan een groot publiek getoond te worden. Die erkenning van het grote publiek is het enige wat aan de imposante carrière van Thunder ontbreekt en die ze op basis van hun song materiaal door de jaren heen zeker verdiend hebben. Tsja, het leven in de muziek-branche is niet altijd even eerlijk en daar moet je maar gewoon mee leren leven. Thunder is absoluut één van de beste bands die ooit uit Groot-Brittannië zijn overgewaaid en deze ‘Rip It Up’ is nogmaals een bevestiging van dat feit. Dat gaat weer een feestje worden wanneer ze op 28 april in de Bosuil in Weert op het podium staan!