Def Leppard - And There Will Be A Next Time (Live From Detroit)

Label : Eagle | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: DVD/Video/Blu-ray

Richard V. : We leven bijna dertig jaar na de million seller ‘Hysteria’ en nog steeds is Def Leppard behoorlijk populair in Noord-Amerika. Deze dubbel CD/DVD set schoot in de eerste week na release alweer naar de top van de muziek DVD charts in de Verenigde Staten. Het Engelse kwintet toert daar vrijwel elk jaar en 2017 is geen uitzondering want deze zomer staat een tournee met Poison en Tesla op het programma.

‘And There Will Be A Next Time (Live From Detroit)’ is de derde liveplaat van Def Leppard in krap zes jaar tijd na ‘Mirrorball’ (2011) en ‘Viva! Hysteria’ (2013). Nu brengen wel meer bands na elke toer een liveplaat uit, maar anders dan bijvoorbeeld Iron Maiden of Rush speelt Def Leppard slechts een paar nieuwe nummers en is de rest van de setlist vaste prik. De overlap tussen dit livealbum en de twee voorgaande is dan ook erg groot. Die overlap is eigenlijk het enige kritiekpunt want ook dit livealbum is weer een kwaliteitsproduct, de beeld- en geluidskwaliteit zijn dik in orde en de set bestaat louter uit hits uit hun bijna veertig jaar lange carrière.

Def Leppard was altijd een band van professionals die lang geobsedeerd waren door perfectie. De band werkt zich keurig door de setlist en heeft een fraaie, uitgebalanceerde show al was die op ‘Viva! Hysteria’ net wat indrukwekkender. Er is goed over het beeldmateriaal nagedacht want de strakke lijnen zijn vaak linea recta terug te voeren op het artwork van de band. Elliot is goed bij stem, Savage en Allen spelen al zo lang samen dat ze niet op een fout zijn te betrappen, Campbell heeft zijn gevecht met kanker voorlopig gewonnen en Collen spendeert nog steeds menig uurtje in een fitnesszaal. De opname werd gemaakt in Detroit, de stad in Amerika waar hardrockmuziek het meest populair is en waar artiesten als Kiss en Bob Seger al klassieke livealbums opnamen.

De DVD bevat naast de liveshow nog een handvol videoclips met nummers van Def Leppard’s laatste studioalbum. De fans zullen deze schijf zonder twijfel appreciëren.