Chrome Molly - Hoodoo Voodoo

Chrome Molly - Hoodoo Voodoo

Label : EARMusic | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : De Engelse heavy metal band Chrome Molly kende zijn “hoogtijdagen” in de jaren tachtig toen men als onderdeel van de New Wave Of British Heavy Metal een viertal platen uitbracht. Met die, overigens zeer middelmatige, albums werd er slechts een erg beperkt publiek bereikt en het was dan ook geen echte verrassing dat men in 1991 de handdoek in de ring gooide. Wat echter wel verrassend was is dat men in 2010 weer besloot bij elkaar te komen en dat resulteerde in 2013 zelfs in een ware reünie-plaat getiteld ‘Gunpowder Diplomacy’. Ook die inmiddels vijfde full-length plaat van onze Engelse vrienden bleek weer een zeer middelmatig album te zijn en dus had ik er niet meer op gerekend dat men nog een opvolger zou opnemen.

Die is er middels deze ‘Hoodoo Voodoo’ dan toch wel gekomen, maar ik ben bang dat ook deze slechts een zeer beperkt publiek zal aanspreken. De tien nummers (waarvan er één een kort intro is) die er op dit album te vinden zijn zeker niet geweldig te noemen en weten als zodanig niet te overtuigen. En als er dan al ergens een bovengemiddeld interessant nummer te vinden is, weet zanger Steve Hawkins dit op een zeer professionele manier om zeep te helpen met zijn tenenkrommende zangpartijen. De goede man heeft een erg eentonig stemgeluid en is niet bepaald toonvast te noemen om het maar zeer mild uit te drukken. De riffs zijn hier en daar nog wel aardig maar als geheel biedt deze ‘Hoodoo Voodoo’ gewoonweg te weinig kwaliteit om van een aansprekende release te kunnen spreken. Chrome Molly is altijd al een erg matige band geweest en dat zal met deze nieuwe plaat zeker niet gaan veranderen.