The Silent Wedding - Enigma Eternal

The Silent Wedding - Enigma Eternal

Label : FYB Records | Archiveer onder prog / sympho metal

William Pezy : Bijzondere platen overvallen je normaliter vanaf het eerste moment dat je begint met luisteren. Dit is zo’n plaat. Het bijzondere intro ‘A Living Experiment’ maakt al direct duidelijk dat hier zuidelijke invloeden aanwezig zijn. Een dijk van een geluid maakt dat het haast verbazingwekkend is dat dit de tweede plaat nog maar is van de Griekse rockers van The Silent Wedding. Prachtige nummers die volkomen in balans zijn en zelfs in het genre progmetal van bijzonder hoog niveau zijn maken dat we hier met een stel toppers te maken hebben.

Nummers als ‘The Endless Journey’, ‘Under The Veil Of Grey’ en ‘Closer To The End’ zijn echt te snel afgelopen, ondanks dat ze al snel de vijf minuten aantikken. Wat een sterke composities en wat lekker gespeeld! Ook zijn hier dan punten te geven voor degene die de eindmix heeft gedaan van deze plaat, de nuances zijn enorm goed naar voren gebracht. Elk instrument wordt op het juiste moment op subtiele wijze naar voren gebracht. Let eens op de bloedstollend mooie baslijnen in ‘Loneliness’. Maar ondanks deze dreigende overdaad aan superlatieven, die allemaal terecht zijn, heb ik nog niets gezegd over de buitenaards goede stem van Marios. Niet te geloven hoe hij de sterren van de hemel zingt. Het is haast jammer dat Threshold na het overlijden van Mac hem niet ingelijfd heeft. Niets ten nadele van Damian Wilson, maar dit is toch echt een klasse apart. Ik ben ernstig onder de indruk. Dit is echt verplichte kost als je ook maar iets met prog hebt.