Six Feet Under - Torment

Six Feet Under - Torment

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Erik M. : Sinds 1995 staat Six Feet Under garant voor smakelijk auditief slachtafval van het ranzigste soort. ‘Torment’ is alweer de twaalfde release van deze old school death metal horde (de serie cover cd’s niet meegerekend) en weet het metaalhoudende bloed sneller doen stromen. De twaalf songs op ‘Torment’ bevatten alle vertrouwde elementen zoals we die van Six Feet Under kennen: groove, massieve breaks, lompe vocalen en een gezonde dosis blastbeats. Opvallend is de live feel van de tracks die we op ‘Torment’ terugvinden. Bassist/gitarist Jeff Hughell (Brain Drill) is samen met Barnes verantwoordelijk voor de nummers op de nieuwe SFU schijf. De invloed van Hughell heeft een duidelijk en verdienstelijk stempel op de nieuwe Six Feet Under gedrukt. Het resultaat is een gevarieerde old school stamper die uitnodigt de hele plaat in één keer te verorberen. Drummer Marco Pitruzzella (Brain Drill, Anomalous, Sleep Terror) heeft de nummers, naar eigen zeggen, in “one take” ingeknuppeld wat de organische feel van de plaat zeer ten goede komt. Zanger Barnes levert op overtuigende herkenbare wijze een brute bijdrage. De mix tussen typische SFU invloeden en de hogere snelheden klinken overtuigd en agressief. Opener ‘Sacrificial Kill’ grijpt je van de eerste seconde bij de strot om je vervolgens niet meer los te laten. Opvallend is de kletterende bass sound, lekker lomp en “in your face”! Na de minder spannende voorganger rost Six Feet Under er weer als vanouds op los op, met pareltjes als ‘Skeleton’, ‘In The Process Of Decomposing’ en bijvoorbeeld ‘Exploratory Homicide’. Aanbevolen!