Slayer - God Hates Us All

Slayer - God Hates Us All

Label : | Archiveer onder

Evil Dr. Smith : Heeft iedereen de legendarische uitspraak van Kerry King in de laatste Aardschok gelezen? "De 9 vrijgegeven nummers zouden niet representatief zijn voor de totale, 12 nummers tellende schijf." Ik weet niet welk percentage Kerry in zijn hoofd heeft zitten dat wel representatief zou moeten zijn, maar ik kan in al mijn wiskundige onnozelheid niet voorstellen dat de 3 resterende tracks een totaal nieuw licht knnen werpen op 'God Hates Us All'. Of het zouden 3 fruitige country-cocktails met drum&bass-loops moeten zijn? De 9 vrijgegeven nummers die ik via een vriend (thank Ren!) al sinds half juli in huis heb klinken anders wel verschrikkelijk GOED! Maar ja, ze zijn volgens Kerry niet representatief. Dus dan heeft het ook geen zin om hun nieuwe CD, hun 8ste studio-cd (9de als je de punkcover-plaat 'Undisputed Attitude meerekent), te gaan recenseren. Want stel je voor dat 3 liedjes de CD totaal anders doen laten klinken, dan slaat een recensie schrijven n.a.v. deze 9 songs nergens meer op. Toch wel jammer, want de 9 nummers geven een fellere en meer overtuigende indruk dan diens voorganger 'Diabolus In Musica'. En het zijn toch weer de religieus getinte songtitels die de meeste indruk achterlaten. Zo laat vooral het razende 'Disciple' de 'Jesus Saves'-tijden van 'Reign In Blood' herleven, maar is ook openingstrack 'God Sent Death' met zijn gemene synth-geluiden behoorlijk giftig. Of wat dacht je van het gierende 'New Faith'? Een licht afwijkend Slayer-nummer is 'Threshold' dat wat meer van die moderne nu metal/aggrocore-elementen in zich heeft. Maar het prettigst om te horen is dat Tom Araya nog steeds godsgruwelijk overtuigend klinkt en agressiever dan ooit tevoren zijn longen naar de Filistijnen brult. Op zich zijn eigenlijk maar 6 nummers van deze promo (welke voor schandalige prijzen op Metal Markets op gebrande schijfjes werden verkocht) echt nieuw, want de meer mid-tempo nummers 'Here Comes The Pain', 'Bloodline' en volgens mij toch ook het snellere 'Addict' was ik al eens in oudere versies ergens op compilatie-albums tegengekomen ('WCW', 'Dracula 2000' en ? die schiet me even niet te binnen). Nou ja, 6 of 9 nieuwe nummers, dat maakt volgens Kerry toch niets uit voor de uiteindelijke CD. Ze zijn niet representatief genoeg voor de CD. Daarom dan ook maar geen recensie en fanatieke fans hebben waarschijnlijk toch al uitgevonden dat je even dagelijks naar de Slayer-site had moeten surfen, alwaar je dagelijks n, steeds ander nummer, kon downloaden. Heb je op de dag van de release, 11 september, toch al een harddisk gevuld met een dozijn wl representatieve nummers van de nieuwe CD van Slayer. Kan je 29 september in Den Bosch tenminste tegen Kerry zeggen dat-ie ERG GOED is!

NB: Het blijkt trouwens dat er maar liefst 13 nummers op het album verschijnen, dus geen wonder dat deze promo niet representatief zou mogen zijn