Grip Inc. - Incorporated

Grip Inc. - Incorporated

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder speed / thrash metal

Ralph : Wat moet je nog vertellen over een band als Grip Inc? Toen de band in 1994 het levenslicht zag werd de formatie natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden vanwege de aanwezigheid van Slayer drummer Dave Lombardo en ex-Despair gitarist en producer Waldemar Sorychta. Inmiddels is de naam van Grip Inc. wel gevestigd dacht ik zo. Mede door allerlei andere werkzaamheden van voornamelijk Lombardo en Sorychta hoeven we bij Grip Inc. niet te rekenen op een release schema als een klok. Het laatste wapenfeit dateert alweer van 1999 toen "Solidify” op de wereld werd los gelaten. De opvolger "Incorporated” ligt vanaf 15 Maart in de winkel.

Volgens de mannen zelf natuurlijk een betere plaat dan alle drie de eerdere bij elkaar. Logisch want als je zelf je nieuwe plaat niet beter vindt als eerder werk hoef je hem niet uit te brengen. Nu beoordelen de fans dat het liefste zelf, en ik denk dat die tot dezelfde conclusie zullen komen. Vooropgesteld dat je een Grip Inc fan bent, kun je "Incorporated” als erg gevarieerd bestempelen. Nog steeds heftige thrash metal van de bovenste plank, maar op "Incorporated” is ook ruimte voor hele andere zaken. Onheilspellende intro's zoals bij opener "Curse Of The Cloth” en ingetogen stukken. Luister bijvoorbeeld naar "Prophecy” waarin ook elektronica niet geschuwd wordt. Iedereen die bang is dat de band nu helmaal de weg kwijt is kan ik gerust stellen want er wordt gelukkig ook nog vreselijk gerost op de plaat. "Endowment Of Apathy” en het gruwelijk brute "Skin Trade” zijn daar het bewijs van. Drumwerk van een andere planeet, Chambers is goed bij stem en bruut gitaarwerk in combinatie met de goede composities, vullen de plaat.

Een gevarieerd album, waarop de hele band in topvorm is. Dat is de beste omschrijving voor "Incorporated” U kunt allen met een gerust hart naar de winkel wandelen om de plaat aan de collectie toe te voegen.