Phil Campbell And The Bastard Sons - Phil Campbell And The Bastard Sons

Label : Motörhead Music | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Mini-CD

Winston : Het is alweer bijna een jaar geleden dat icoon der rock iconen Lemmy Killmister het leven liet waarmee tevens ook de band Motörhead ophield te bestaan. En wat doe je dan? Inmiddels heeft drummer Mikkey Dee onderdak gevonden als vaste drummer bij Scorpions. Gitarist Phil Campbell tourde al eerder met zijn eigen band. Eerst heette die nog Phil Campbells’ All Starr Band maar na een tour door Europa werd de band omgedoopt naar Phil Campbell And The Bastard Sons. Is het toeval dat ik na de show (die de band nog onder de oude naam in de klein zaal van 013 deed) met twee zonen sprak en ze zei dat ze de band beter konden hernoemen naar Phil Campbell’s Bastards omdat ik twee keer vol schoot bij het horen van Motörhead klassiekers? Er werd met een gulle lach op gereageerd maar wie weet was dat wel het begin van die hernoeming.

Anyway, de band van pa Campbell met zijn drie zoons Todd (gitaar), Dane (drums) en Tyla (bas) met Neil Starr op zang brengt op het Motörhead label nu de eerste EP uit met daarop vijf nummers. En in die vijf nummers laat PCAHBS een meer dan sterke indruk achter. Er zijn raakvlakken met ruige hardrock, blues, beetje metal maar meer dan dat; het is gewoon héle lekkere muziek. ‘No Turning Back’ is een saluut aan Motörhead en had zo op een van de laatste albums kunnen staan. De meerwaarde hier is de sterk zingende Starr die het nummer een frissere sound geeft. S
De single ‘Big Mouth’ rockt als een tiet en het wat rustigere, ja zelfs akoestische ‘Life In Space’ laat horen dat er verdraaid veel muzikaliteit in de Campbell genen rondwaart. Ik wil meer van deze band, véél meer!