Testament - Brotherhood Of The Snake

Testament - Brotherhood Of The Snake

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder speed / thrash metal

Sjak : De Amerikaanse thrash metal formatie Testament lijkt er het laatste decennium een release-cyclus van zo’n vier jaar op na te houden, want het duurde zo’n vier jaar alvorens het vorige studio-album ‘Dark Roots Of Earth’ verscheen en ook nu heeft men vier jaar de tijd genomen om opvolger ‘Brotherhood Of The Snake’ op de markt te brengen. Testament hoort al sinds jaar en dag tot de absolute top van het thrash metal genre en dat wordt op deze nieuwe plaat maar weer eens erg overtuigend bevestigd.

In drummer Gene Hoglan en bassist Steve DiGiorgio heeft men een uitermate ervaren en zeer capabele ritme-sectie die zorgdraagt voor de heavy fundering, waaroverheen de beide gitaristen van dienst Alex Skolnick en Eric Peterson hun ultra-strakke riffs en inventieve solo’s overheen kunnen leggen. Brulboei Chuck Billy zorgt met zijn nog altijd zeer krachtige stemgeluid voor de kers op de taart. De tien nummers die deze ‘Brotherhood Of The Snake’ herbergt zijn wederom van een ultra-hoog niveau en net zoals op voorganger ‘Dark Roots Of Earth’ druk men het gaspedaal niet altijd helemaal in maar varieert men veel meer qua tempo. Met het titelnummer, Centuries Of Suffering’ en het indrukwekkende ‘Stronghold’ heeft men de vaart er goed in zitten, terwijl men weer wat gas terugneemt op nummers zoals ‘The Pale King’ en ‘Born In A Rot’ en die variatie bevalt me prima. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor het snelle werk, maar ‘Brotherhood Of The Snake’ is gewoon van begin tot eind wederom een fantastisch album geworden.