Powerwolf - The Metal Mass – Live

Powerwolf - The Metal Mass – Live

Label : Napalm Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: DVD/Video/Blu-ray

Vera : In tien jaar tijd is Powerwolf uitgegroeid van eerste band op Summer Breeze tot gevierde headliner op datzelfde befaamde Duitse festival. Zes albums brachten ze tot nog toe uit, waarvan ’Preachers Of The Night’ (2013) binnenkwam op nummer één in de Duitse hitlijsten. De muziek van dit onderhoudende vijftal is dan ook aanstekelijk, opzwepend en nodigt uit tot meezingen. Dit alles wordt verpakt in een spetterende show waarbij geschminkte tronies, speciale kledij en ceremoniale rituelen met een kwinkslag je een onvergetelijke avond bezorgen. Een ware metalmis dus!

Aangezien Powerwolf een band is met een uitstekende live reputatie, is het nu niet meer dan terecht dat er eindelijk een live registratie met klank en beeld op de markt komt. En dat doen de weerwolven uit Armenië meteen goed: zeven uur luister- en kijkgenot, verzameld op 2DVD/2CD of Blu-ray. Maar liefst drie volledige concerten lang wordt de metalen mis opgedragen aan een uitbundig reagerend publiek. Vooreerst de show op het Tsjechische Masters Of Rock waar de heren de massa volledig inpakken. Mooi gefilmd en een lust voor oog en oor met al die rekwisieten en lichtshow. Wij zagen het allereerste concert van Powerwolf in 2005 op Summer Breeze onder een hete middagzon en herinneren ons maar al te goed dat we het toen al speciaal en leuk vonden. Wanneer we de avondshow op Summer Breeze 2015 bekijken, krijgen we dan ook kippenvel. Daar hoort ook nog een documentaire bij over hoe de dag verliep voor de muzikanten. Een mondje Duits spreken is wenselijk. De derde opname is een clubshow in Oberhausen tijdens één van hun befaamde Wolfnächte tournees (waar het trouwens altijd vollen bak is). Een tweede documentaire ‘Kreuzweg – Of Wolves & Men’ vertelt het verhaal van de band van begin tot nu. Meestal in het Engels. Het geluid en beeld van de concerten is fantastisch, tijdens de documentaires getuigt de band van een goed gevoel voor humor, zoals dat ook al in hun shows tot uiting komt. Alle videoclips die de band ooit maakte vinden we ook op deze DVD. Dit is een document waar zowel fans als nieuwe gegadigden een volledig beeld krijgen van een opmerkelijke band. Sympathiek, talentvol en ondernemend.