Alarion - Waves Of Destruction

Alarion - Waves Of Destruction

Label : Freia Music | Archiveer onder heavy / power metal

William Pezy : Alarion is het project van Bas Willemsen. Al sinds 2005 is hij op zoek naar bandleden om er een echte band van te maken. Iets wat me tamelijk lastig lijkt als je dit soort platen wilt maken. Een rock opera durf ik het nog niet direct te noemen, maar het heeft wel zeker die invloeden als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de gastmuzikanten. Diverse zangers en zangeressen komen voorbij. De belangrijkste partijen zijn echter voor Damian Wilson en Irene Jansen, je weet wel…de zus van. Alhoewel, dat geldt natuurlijk andersom net zo. Irene moet dan wel in de schaduw staan maar dat ze een goede zangeres is heeft ze al ruimschoots bewezen bij bijvoorbeeld releases van Arjen Lucassen. Naast deze muzikanten doen er nog een schare aan interessante namen mee, ga daarvoor maar eens kijken op de website en wees verbaasd.

‘Waves of Destruction’ kent twee hoofdnummers namelijk de titelsong en ‘The Whistleblower’ de plaat is om deze twee nummers van pak hem beet tien minuten heen gebouwd. Zestig minuten lang krijg je hier een plaat voorgeschoteld die erg goed in elkaar steekt. Mooie pakkende metal met voldoende afwisseling. Soms rustige gitaarmomenten, soms haast folk-achtige stukken afgewisseld met snelle progressieve metal. Daardoor is het wel een plaat die soms wat degelijk en risicoloos lijkt te zijn. Maar je kunt natuurlijk ook stellen dat er simpelweg nauwelijks zwakke plekken te ontdekken zijn en je voor je het door hebt alweer in de stilte zit en er weer een uur om is.