This Ending - Garden Of Death

This Ending - Garden Of Death

Label : Apostasy Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Wilco : Wat fijn. Dit is de tweede review deze maand waar bij het gehele album als luistertip geldt. Deze jongens gingen eerder door het leven als A Conarous Quintet, maar hebben inmiddels drie albums onder de naam This Ending uitgebracht.

Ik heb dit altijd een erg onderschatte band gevonden. Men speelt furieuze, dynamische en zeer onderhoudende death metal op de bekende Zweedse wijze. Dat betekent; agressie, sterke melodie├źn, beukende ritmes en veel luisterplezier. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom deze band niet zo in de schijnwerpers staat zoals bands als In Flames en Children Of Bodom dat wel doen, terwijl de muziek van deze band een stuk interessanter en vermakelijker is. Wellicht dat het feit dat de drummer van Amon Amarth, Fredrik Andersson, ook de drummer van deze band is voor wat meer ruchtbaarheid zorgt. Maar dat is uiteraard slechts triviaal omdat deze band zo veel klasse heeft dat de muziek voldoende zou moeten zijn. Het is te hopen dat dit album genoeg aandacht van de media gaat krijgen.

Van begin tot eind staat dit album namelijk vol met doordachte, harde death metal. Het knappe is dat het album ondanks de bruutheid toch zeer melodieus is. Na enkele luisterbeurten kan je eenvoudig stukken meebrullen, maar er valt ook steeds weer iets nieuws te ontdekken. Allersterkste troeven van deze band zijn echter de ontzettend goede vocale melodie├źn en de nog mooiere, aanstekelijke, melodieuze leads. Iedere liefhebber van brute, melodieuze death metal moet dit album omarmen. De bijgeleverde clip is niet zo maar het beste nummer van het album, het is een voorbode voor wat je te wachten staat bij aanschaf van het volledige album.

Luistertip? Heb je niet goed gelezen? ALLES!!!