My Dark Sin - Cogitationes

My Dark Sin - Cogitationes

Label : | Archiveer onder

John : De in 1997 opgerichte Italiaanse Metalband "My Dark Sin" had al een tijd een behoorlijke naam opgebouwd in het thuisland, maar het wilde maar niet lukken om plaatjes in de rest van Europa te releasen. Zelfs na de release van hun debuutdemo "Ultio Nostri" in 1998, zat de band nog met handen en voeten aan Italie gebonden. Maar nu heeft het eveneens Italiaanse Pulsar Light Records de band uit de brand geholpen, en "Cogationes" op de Europese markt gereleased. Okee, tot zover mijn interpretatie van de biografie (overigens de grappigste biografie die ik in tijden heb gezien), en nu wat ik denk als ik de muziek hoor. Door de zoemende, Heavy-achtige gitaarriffs ondersteund met snelle staccato drumbeats maar ook wel door de opbouw van de songs, doet het mij wat aan Cradle of Filth denken. Maar dat is de 1e indruk, en dan houdt de vergelijking ook meteen op, want daarvoor is deze band te eigenzinnig, en te (jawel jongens en meisjes) Black Metal-achtig. Vooral moderne Black Metal-achtig, om precies te zijn. Vooral de zang is totaal anders dan die van die zanger van, jeweetwel. Bovendien zijn er weliswaar keyboards maar lang niet zo dominant. Verder over de stijl deze band, die meer aandacht verdient. Het wisselt dus tussen ruwweg Heavy-achtig en Black-achtig. Er zijn hier en daar nog bombastische stukjes, gothic-elementen, Doomy scheurende- en tokkelende gitaren en cleane zang te horen. Best wel een band met meerdere gezichten dus. Binnenin nummers wordt ook wel eens onverwacht van stijl gewisseld, de ene keer evenwichtiger overkomend dan de andere. Ik denk dat deze band nog aan het groeien is qua songwriting en de hele reutemeteut. Als de band zo doorgaat, zal de muziek op toekomstige releases meer een geheel zijn. Tot die tijd is "Cogationes" al een goede reden voor de liefhebbers om My Dark Sin in de gaten te houden. Dus, als dit je wat zegt, zou ik zeker een keer ernaar luisteren.

Tot slot nog wat citaten uit de biografie die te leuk zijn om niet te delen:

"Finally, Italy's best kept secret is ready to hit Europe full force. Drawing crowds from different directions, they know how to win over innocent souls. From the biggest dark/death metal purist to the largest hardcore/punk fan to even mainstream music lovers have felt the grim grasp of their spell."

"7 blood-dripping tracks of pure Black Metal ripping through your speakers like switchblades. Enhanced with excellent lyrics and terrifying sound, My Dark Sin will wet your appetite for whatever sin you might have. Let's have some fun !!!"