Korn - Take A Look In The Mirror

Korn - Take A Look In The Mirror

Label : Sony Music Entertainment | Archiveer onder nu metal

Jill : Vorig jaar trakteerden de heren van KoRN ons op het album 'Untouchables' en deden ze een tour worldtour met dezelfde naam. Maar helaas vielen de verkoopcijfers van het album en de kaartverkoop van de shows zeer tegen. En wat doe je dan als band: je grijpt terug naar wat werkt. En ziehier het album 'Take A Look In The Mirror'. Het is weer een ouderwets KoRN album in de lijn van 'KoRN' en 'Life Is Peachy'. Gewoon, wat we al van KoRN gewend waren, een hard, boos en intens stukje muziek. Het album omvat onderandere de 'hit' 'Did My Time', die ook te vinden is op de soundtrack van 'Tomb Raider Part II' en die recentelijk veel gespeeld wordt op de welbekende muziek TV stations. Het CD boekje is ook leuk gedaan. Het is gemaakt in de vorm van een plakboek met allemaal foto's van het begin der tijden tot nu met aantekeningen van de band erbij.

Je kunt natuurlijk je kanttekeningen zetten bij het feit dat KoRN is gaan teruggrijpen naar hun 'oude' stijl. Moet je dat nou fantasieloos noemen, en is hun laatste beetje inspiratie uitgeknepen bij het uitkomen van 'Untouchables', of is het gewoon een slip marketing-ding en spelen ze het op zeker? Misschien is het ook wel een beetje van beide, maar zeker is dat KoRN een terugblik werpt op het verleden met een blik in de spiegel. Maar ik denk dat de kids blij zijn met deze plaat. KoRN is terug, en ze beuken erover.

Rest mij nog één ding dat ik me afvraag: waar haal je in hemelsnaam de inspiratie om nog zo boos te zijn als in het begin als je lachend wakker wordt in je million dollar mansion met dito zwembad, met je dikke auto's voor de deur en je bankrekening met minstens zeven cijfers voor de komma? Waarschijnlijk heeft iemand nog met veel spoken uit het verleden af te rekenen. Ik vind het in ieder geval een knap kunstje.