Last Fear - Non Compos Mentis

Last Fear - Non Compos Mentis

Label : Eigen beheer | Archiveer onder

Release type: Demo

Monique : Kijk eens aan, weer eens wat geweld van eigen bodem! Altijd interessant. Een prachtig verzorgde Cdemo, mooi artwork een uitgebreide biografie…en als bonus ook nog een jolige foto van de heren. Nou lezen, luisteren, oordelen…ik kan aan het werk. Het is inmiddels de tweede demo van dit gezelschap en naar eigen zeggen zijn de nummers op deze plaat vele malen intenser en harder dan op de eerste (mij overigens onbekende) demo 'She's gut guts…' Ben benieuwd…

Ja, het is behoorlijk heftig en druk allemaal, maar gelukkig zijn de heren niet het belang van groove en degelijke riffs uit het oog verloren. Ze zijn zeer goed geslaagd in het vinden van een werkende combinatie tussen bruut geweld en catchy dreun. De zanglijnen zijn niet bijzonder afwisselend maar het samenspel van de lage grunt en een 'tweede stem' scream houdt de boel wel interessant.

Nog wat te klagen? Joa, altijd he. De produktie is wat vlakjes en dat is jammer doordat het de impact van de nummers tekort doet. We hebben hier echter te maken met een demo, dus zo zwaar moeten we daar nou ook weer niet aan tillen. De mannen laten zien dat ze genoeg creativiteit in huis hebben om met een stel lekkere nummers op de proppen te komen. Al met al een lekker CDtje. Persoonlijke favoriet: 'Torturing for Superiority' een nummer dat voor de luisteraar zeker geen marteling is.

TIP: 20 December zal deze CD officieel gepresenteerd worden tijdens het optreden in De Kade in Zaandam (NL). De overige bands op de avond zullen zijn: Kringspiertyphus, Xerpentor en Katafalk. Dus mocht je je nog eens ff lekker willen uitleven voor je de kerstdagen met familiebezoekjes zit op gescheept weet je waar je zijn moet!