Overcharger - All That We Had

Overcharger - All That We Had

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Demo

Koen B. : ‘All That We Had’ werd al dik een jaar geleden (in eigen beheer) uitgebracht maar is pas recentelijk deze kant opgekomen. Voor meer informatie over dit product moet je gewoon deze [ul=http://overcharger.bandcamp.com/releases]link[/url] naar hun Bandcamp pagina volgen, waar de CD ook in zijn geheel gestreamd wordt. Overcharger bestaat sinds 2010 en heeft in 2013 een demo uitgebracht die ‘Words For My Ennemies’ heet. De groep uit Bordeaux, Frankrijk claimt dat zij southern metal spelen. Nou ik heb dan al meteen gegeten en gedronken en het ook weer volledig uitgekotst. Hier heb ik dus helemaal geen zin in en meestal bedriegen de voortekenen mij niet.

Ik heb met behoorlijke vooringenomenheid behoorlijk wat keren naar ‘All That We Had’ lopen luisteren de laatste paar weken, maar helaas vind ik dit strontvervelende muziek. Ik hou helemaal niet van dat getokkel op die slide / pedal steel gitaren en de referenties naar Acid Bath, Down, Corrosion Of Conformity en andere kut bands als Soilent Green. Als je echter een vochtige slip van dergelijke kotsbrokken krijgt moet je het zeker niet nalaten om ook Overcharger eens aan een luistertest te onderwerpen. Als ik country rock wil luisteren kijk ik wel effe naar een Shania Twain clip want dan huppelt er tenminste nog eens een appetijtelijke deerne door de beeldbuis.

Fans van voorgenoemde bands zullen ‘All That We Had’ minimaal met 80 punten beoordelen. Anderen zoals ik vinden 40 puntjes genoeg. Omdat ik in een milde bui ben zal ik deze cijfers eens middelen zodat Overcharger toch nog een nipte voldoende ontvangt.