Slipknot - Welcome To Our Neighborhood

Slipknot - Welcome To Our Neighborhood

Label : Roadrunner Records | Archiveer onder nu metal

Release type: DVD/Video

Jill : Slipknot....Was dat niet dat groepje met heel veel bandleden met al die maskers? Momenteel zijn de mannen bezig met het opnemen van hun nieuwe album, dat volgend jaar moet uitkomen. Maar weten we nog wel wie Slipknot is?

Het is een tijdje stil geweest rond Des Moines, Iowa. De achttien-benige masked-metal formatie Slipknot had een welverdiende pauze genomen na bijna drie jaar onafgebroken touren. Nouja, een pauze kan je het niet noemen, want ondertussen zijn verschillende leden bezig geweest met andere projectjes. Denk aan drummer Joey Jordison met The Rejects en Murderdolls, zanger Corey Taylor en gitarist James Root die hun oude bandje Stone Sour weer nieuw leven inbliezen, en percussionist Shawn 'Clown' Crahan met zijn projectje To My Surprise, waarvan recentelijk een album is ge-released.

Door al die zogenaamde 'side projects' zou je haast vergeten dat al die 'nieuwe' bands zijn ontsproten aan n ongebreideld zooitje genaamd Slipknot. En wat is een betere manier om het geheugen op te frissen dan het uitbrengen van een nieuwe DVD? Nouja, zo nieuw is hij niet. Eerder kwam 'Welcome To Our Neighborhood' uit op video, en wel in 2000. Nu is deze 'meegegaan' met de tijd en is eindelijk uitgebracht op DVD.

Het is een leuk stukje werk met mooie graphics. Niet te vergelijken met de vorig jaar uitgebrachte
'Disasterpieces', maar vergeet niet dat dit eerst een video was, die nu in 'stukjes' is geknipt. Op de DVD zijn onder andere alle clips te zien die uitgebracht zijn ten tijde van de 'selftitled' album, een indepth interview wat je een goed beeld geeft van de band en een hoop live footage. Nieuw is de footage die wordt laten zien tijdens het nummer 'Scissors'. Een hoop live beelden, met veel beelden van fans. Misschien zie je jezelf wel terug! In het menu van de DVD is niet erg duidelijk wat de DVD omvat, het laat de aan te klikken nummers 0 tot en met 8 zien, maar wat eronder zit is een verrassing. Het totale beeld materiaal is ongeveer 25 minuten lang, dus het is niet dat je tot vervelens toe overvoerd wordt.

Het is een leuk schijfje voor de fans, en het is absoluut leuk voor mensen die kennis willen maken van de band. Je krijgt een redelijk goede indruk van de band en waar hij voor staat door het indepth interview, waarin de uitspraken van de bandleden ondersteund wordt door korte beeldflitsen.