Left Hand Solution - Shadowdance

Left Hand Solution - Shadowdance

Label : Massproduktion | Archiveer onder

Carl : Left Hand Solution werd al in 1992 opgericht. Hun eerste productie 'Shadowdance' (de te recenseren cd) stamt uit 1994. Hun tweede album 'Fevered' werd drie jaar later uitgebracht. De plaat ontving geen enkele promotie, daar het Amerikaanse kantoor van Massproduktion vlak daarna gesloten werd. Hun laatste cd 'Light Shines Black' is van 2001 en kreeg fantastische reviews. Aangezien de band dit jaar tien jaar bestaat is hun eerste EP heruitgebracht met extra nummers. 'Shadowdance' bevat de volgende nummers:

1. Shadowdance
2. Solitary Fallen Angel
3. Nightbloom
4. Shroud
5. Infernal
6. Final Withering
7. M.B.
8. Dwell
9. Master Of Disaster
10. Within
11. Sinister
12. To Walk The Night (cover van Danzig)

De produktie van deze heruitgebrachte cd is erg goed. Alle artiesten worden gebalanceerd gemixt, het geluid is duidelijk en zuiver. De algemene indruk van de cd is donker. Het tempo van de nummers ligt laag en de plaat doet vooral aan doom metal denken. Toch bevat de plaat veel dynamiek en de nummers zelf ook. De melodielijnen en de ritme's zijn werkelijk erg goed. De lengte van de songs varieert tussen de 6:46 en 1:37. De hele plaat bevat een soort minimalisme; ze klinkt erg somber en triest. Hier draagt mede de mooie stem van zangeres Kicki Höijertz aan bij. Zij zingt haar vocalen op een heel passende manier. Alle nummers zijn sterk opgebouwd en bevatten afwisselingen. Ik vind dit een hele goede plaat! Ik ben eigenlijk een beetje verrast door deze produktie. Elke keer als ik ze beluister hoor ik weer wat nieuws. Ze bevat een enorme diversiteit aan muziek en blijft daarbij toch een geheel. Dit is een heel goede band en ik zal zeker meer van hun werken gaan beluisteren. De enige tegenvaller is de cover van Danzig. Ze hebben zelf zulke goede nummers, dat heeft zo'n band helemaal niet nodig.