Impaled Nazarene - All That You Fear

Impaled Nazarene - All That You Fear

Label : Osmose | Archiveer onder black/pagan metal

David : Sinds de release van "Nihil zijn de dingen er zienderogend op vooruitgegaan voor Impaled Nazarene. Niet alleen lijkt het erop dat de band eensklaps een hoop meer aandacht krijgt van zowel de pers als de metal fans in het algemeen, maar is er ook hoorbaar progressie geboekt in muzikaal opzicht en klinkt alles stukken gevarieerder dan voorheen.

Ook op "All That You Fear, de opvolger van het uitstekende "Absence Of War Does Not Mean Peace, is dit duidelijk hoorbaar. De band slaagt er zonder problemen nog steeds in om hun eigenzinnige mix van punk, black, thrash en heavy metal neer te zetten, maar heeft eens te meer hopen vooruitgang geboekt. In het bijzonder de productie is er hoorbaar op vooruitgegaan door de jaren heen, alles staat duidelijk hoorbaar in de mix en klinkt bijzonder stevig, "All That You Fear is dan ook ongetwijfeld de best klinkende CD waar Impaled Nazarene tot op heden mee voor de dag kwam. Ook zijn de songs voorzien van uitstekend gitaarwerk en klinken de leads en solo's krachtiger en melodieuzer dan ooit tevoren. Niet dat de band in eenmaal uitverkoop heeft gehouden of plots de commercile toer op zou zijn gegaan, integendeel zelfs - in vergelijking met hun vorige album gaan de zaken er duidelijk directer en agressiever aan toe. Echte minpunten zijn er ook niet zo meteen te bespeuren, hoewel je af en toe misschien het gevoel krijgt dat bepaalde tracks, zeker het meer catchy werk als "The Endless War, wellicht meer gebaat zouden hebben bij een wat gematigdere en cleane manier van zingen, maar dat is natuurlijk maar een kleinigheid.

"All That You Fear is zonder enige twijfel het beste Impaled Nazarene album tot op heden en zelfs de moeite van het beluisteren waard indien je met hun eerdere materiaal helemaal niets kon. Zeer de moeite waard en makkelijk n van de betere releases in het extreme genre dit jaar.