Macabre - Murder Metal

Macabre - Murder Metal

Label : Season Of Mist | Archiveer onder

Horst : Ruim drie jaar na de release van 'Dahmer' is er zowaar alweer een opvolger, deze keer getiteld 'Murder Metal'. Enigszins opmerkelijk, aangezien dit trio nou niet echt bekend staat om zijn productiviteit (tussen 'Dahmer' en 'Sinister Slaughter' zaten maar liefst zeven jaren). Waar de mannen nog meer om bekend staan is hun eigen specifieke muzikale aanpak, en wat dat betreft verschilt 'Murder Metal' vrij weinig van 'Dahmer'. Wederom is het een mix van pure metal, jazzy loopjes en wat hardcore elementen, waar uiteraard ook weer enkele 'evergreens' in worden verwerkt, dit alles aan elkaar gebruld door de zeer herkenbare stem van Corporate Death. De kraakheldere productie was wederom in handen van Neil Kernon, wat betekent dat het typische Macabre geluid nog steeds recht overeind staat. Heel prettig ook dat men daarin geen concessies doet, want deze sound is redelijk uniek te noemen. Qua teksten zitten we uiteraard nog steeds in de hoek van 'serial killers', alleen gaat het deze keer niet om één persoon (zoals op het vorige album Jeffry Dahmer), maar heeft elk van de dertien nummers op 'Murder Metal' zo zijn eigen hoofdpersoon.

Kortom, mocht je sowieso wat met Macabre hebben dan is 'Murder Metal' precies hetgeen waar je drie jaar op heb zitten wachten, al moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat dit album een hoog 'deja-vú' gehalte kent. Immers, zaken als de muziek, songwriting, de maniertjes, de humor zijn precies hetzelfde als op 'Dahmer'. Mocht je dat sowieso al een rukplaat vinden kan je dit nieuwe stukje proza ook rustig laten liggen.